Puisi “Kita Adalah Satu”

Ini adalah puisi yang aku dapat dari Puisi Anak Teater UI, Jakarta. Aku suka sangat dengan puisi ni. Aku rasa ada dalam dua tahun yang lepas aku baca dan simpan. Hayatilah ia, semoga persahabatan kita kekal abadi.

dsc_0113.jpg

Dengan selambanya

aku bagi tajuk puisi ini,

Kita adalah satu

waktu itu,
ada langit ada bumi menghimpun :
aku
kamu
kami
kita.
Adalah satu, terlahir dari ikrar ikrar
yang sama sama kita teriakkan pada
sanubari.

Nafas kita satu.
Waktu itu,
genggaman tangan tangan itu juga
masih teras eratnya
aku
kamu
kami
kita.Adalah satu.
Waktu itu,
hujan deraspun juga turun,dan
meleburkan air mata kita pada
rumput rumput yang kita pijak,
biarkan saja menjejak.
Sebagai prasasti janji kita, bahwa :
aku
kamu
kami
kita semua adalah satu.
Waktu itu,pasti kukuh sampai usang

kalau aku pandai main gitar, dah lama aku cipta lagu untuk puisi ini. tapi apakan daya……..aku dah belajar main gitar dari ily. tapi aku tak tahan string gitar tue keras sgt. sakit jari aku yg halus nie.

p/s: pic ini hanya rekaan semata-mata sebagai memenuhi syarat tay kena letak pic dalam setiap post.

4 responses to this post.

  1. Posted by taylineo on December 6, 2007 at 5:13 pm

    Bila masa aku kata MESTI letak gambar!!!! Ish….dak Fyza da salah faham ni. hehe…..tapi canteq gambaq ko.

    Reply

  2. Posted by fyza7 on December 7, 2007 at 11:05 am

    heheehe…takpe. at least takderlah boring sgt. aku amik pic kat fotopages. ntah sape2 pun aku tak tau.

    Reply

  3. aku suka puisi ni…

    Reply

  4. Posted by ima_ on August 10, 2009 at 1:57 pm

    Hiiiiiiii………..
    Lam knL yAw????????????

    Reply

Leave a Reply

