The Golden Compass

Harini aku kat ofis ngntuk giler!!! Malam tadi tdo lambat, mlm sebelumnya pon tdo lambat, malam sebelum sebelumnya pon tdo lambat. Pengsan!!! Tapi malam tadi aku tdo lambat coz aku g tgk wayang ngn bebudak Kelab Tenpin Bowling UKM aku. KC pon ikut gak. Aku pi tgk wayang THE GOLDEN COMPASS. Best gak tapi dok kat 2 row dari skrin. Lenguh leher aku. Nanti nak beli dvd dia utk tgk semula. Crita ni kalau yang berminat untuk tengok, korang kenalah bersedia untuk ending yang agak mengecewakan coz ada sambungannya. Rupa-rupanya, dia ada 3 part. Aku baru je dapat tau lepas aku baca kat website mana ntah yang crita nie adalah TRILOGY. Nasihat aku kat yang nak tgk tue….korang kenalah pay attention kat first part tue coz dia ada bagi keterangan pasal Parallel World yang dikisahkan oleh wayang ni.

Barisan pelakon dia pon hebat gak…ada Daniel Craig (James Bond) dan Nicole Kidman. Tapi hero dia ialah Lyra, seorang budak yang boleh membaca Golden Compass @ Alethiometer. Hanya Lyra ni je yang boleh baca Alethiometer ni. Ia akan menunjukkan kita kebenaran tapi as I said before, hanya budak Lyra ni je yang boleh baca.

Wayang ni memang byk special effects but it’s a good show to watch. You can visit http://www.goldencompassmovie.com/ for more information.

2 responses to this post.

  1. beruang yg ditunggang tuh cool lah.!

    Reply

  2. i suka tgk haiwan2 kat itu…i kan pencinta binatang…..aper demon uols…

    Reply

Leave a Reply

