Weekend yang baru lepas

This pass weekend, aku ingat aku leh dok rumah utk kemas bilik aku yang semak tue and sambil-sambil tue releks la gak tapi impianku hancur berderai coz aku kena tolong hias dan kemas muzium yang OCM tue. Adik aku pon aku tarik tolong aku tadi. Thanks Ian. You were a great help just now. Nasib baik sebelum aku g OCM tue aku sempat la kemas bilik aku skit and tolong mak aku kemas rumah skit. Skit je….coz aku terbangun kol 12 tghari. Bijak tol!

Semalam pon aku telah menghulurkan bantuan aku di muzium OCM tue tapi x selama ari ni. Aktiviti aku semalam bermula pagi-pagi buta coz aku antar KC gie LCCT. Flight dia kol 7:45am. KC, untuk pengetahuan korang, dah letak jawatan sebagai Graphic Designer di tempat keje dia coz keadaan kat ofis tue ntah pape ntah. Aku xnak elaborate pepanjang. Aku amik kesempatan ni utk meminta maaf coz telah mengesyorkan company tue kat dia. Sebelum dia join, aku x sangka yang keadaan dia seteruk itu. So, skarang ni, KC tgh goyang kaki kat umah dia tunggu job lain. Jangan menggemukkan diri ko KC! Exercise skit! 😛

Lepas anta KC g LCCT, aku terus balik umah KL, and g meeting kat OCM. OCM stands for Olympic Council of Malaysia. Pada pendapat aku la, badan sukan kat mana-mana dunia pon mesti ada je ahli yang main politik. Whether yang giler kuasa ke, nak rebut jawatan ke, whatever la kan….yang pasti janji namanya BADAN SUKAN mesti adalah kes-kes dalamannyer. The reason aku tulis semua ni coz ada la orang kat dalam satu badan sukan ni….bukan calang-calang badan sukan…dah la tua….SENILE….da cam tue….xnak lepaskan jawatannyer kat orang lain. Ada ke dia bebel kat aku pasal t-shirt la, pasal nak jimat kos la, pasala tarikh tutup event la….semua xde mengena ngan aku and semua benda tue memang point dia x logik langsung…tue sebab aku kata dia tue da SINILE! GILA! Woi orang tua….LETAK JE LA JAWATAN KO TUE!!!! Ko buat tempat tue lagi huru-hara!

Ok…da agak puas lepas geram. Sambung cerita. So, after the meeting, aku g rumah member baik aku dari UTM, Zack, untuk majlis pertunangannya. CONGRATS ZACK!! I’m so happy for you. I wish you all the happiness with your tunang Faizal. Pesanan untuk Faizal, jagalah Zack baik-baik. She’s a great girl and is full of love so treasure it with all your heart!

p1140477.jpg
p1140452.jpg

Later that day, my family and I went to Swensen’s for dinner.

Swensen’s ni macam Baskin Robbins. Specialty dia is the ice-cream but the difference is that they serve food. Ice cream diorang SEDAP!!! In my opinion, ice cream dia lebih sedap daripada Baskin Robbins. Food dia boleh tahan la, my bro kata “It’s typical American food”.  Before this, there were a few other restaurants tapi sekarang ada satu je kat Subang Parade, Subang Jaya.

p1140494.jpg

Gambar kat atas ni menunjukkan 3 jenis aiskrim.  Bapak aku tue menyibuk je kat belakang tue.  :D  My favourite is yang paling kanan tue…”STICKY CHEWY CHOCOLATE”……..SEDAP!!!!!  Yang tengah tue nama dia Cookies apa ntah, aku pon da lupa.  My bro suka yang tue and yang tepi tue aku langsung lupa nama dia….mak aku order aritu.  So peminat ais-krim tue, pergilah mengunjungi Swensen’s nie k.  Memang tidak merugikan!

Ok…aku rasa tue je yang perlu aku laporkan….hehehe…..

11 responses to this post.

  1. Posted by kek cawan on February 4, 2008 at 2:31 pm

    entry makcik ni kalo x nyumpah2 org, marah2 org, xleh ke?

    Reply

  2. Posted by taylineo on February 4, 2008 at 2:38 pm

    org macam tue mmg patut disumpah!

    Reply

  3. Posted by fanatik_eskrem on February 5, 2008 at 12:58 pm

    marilah kita raikan kebebasan kita di swensen’s!

    Reply

  4. Posted by CupCake on February 5, 2008 at 3:31 pm

    waaaaaaaa……..sungguh garang ayahanda!!oo kek cawan!!!ehe membe plak..

    Reply

  5. Posted by CupCake on February 5, 2008 at 3:32 pm

    aku nak eskrem tuh!!!!yg chocolate tuh
    waaaa sedapnye…sme org bz nak cny napela aku pelu dtg opis..uuuwaaaa eskrem tuh wat aku lapa!!!!buhsann…

    Reply

  6. Posted by taylineo on February 6, 2008 at 1:43 am

    ok ok….nnt aku bwk korang pi mkn aiskrim yang amat sedap itu k….make sure semua da ada duit…..

    Reply

  7. aku setuju tay mmg sedap.
    aku ska mac n cis.
    lapa trus.

    Reply

  8. Posted by taylineo on February 9, 2008 at 9:55 am

    ko setuju makanan kat Swensen’s sedap atau ice-cream dia sedap?

    Reply

  9. ice cream aku rsa mcm sama je dgn premium ice cream lain.
    mkn dia sedap. oke la.

    Reply

  10. Posted by taylineo on February 11, 2008 at 12:53 am

    aku mmg suka ice cream dia. mknan dia aku rasa sama cm tempat lain.

    Reply

  11. terbalik plk kau nh.
    lebih kurang la. makan je mane2 pn. :p

    Reply

Leave a Reply

