Chinese New Year Eve Makan Besar

Every year passes so quickly and it’s once again time for Chinese New Year!!!! Tadi aku makan besar ngn family aku. Kesemuanya 17 orang kat rumah aku. Sekarang kat rumah aku ada 10 orang. Aku ngn adik aku kena tdo kat depan tv, mak bapak aku kat bilik aku, sepasang aunty and uncle aku kat bilik parents aku, sepasang lagi kat bilik komputer and aunty and sepupu aku dari JB kat dlm bilik Ian. Sememangnya setiap Chinese New Year, aku xdpt tdo atas bed aku dalam bilik aku.

This year, parents aku da orderkan katil utk aku dari Courts Mammoth. 2 hari lepas dia da bawak tapi diorang bawak part katil yang salah so diorang pasang pon separuh je. Kata nak dtg ari ni, tunggu-tunggu x dtg gak. Hanjing sungguh! So, skrg dlm bilik aku ada katil yang separuh pasang, tilam atas lantai dan meja komputer yang tak terkemas. All because bed aku yang sepatutnya siap pasang arini xde. HAMPEH!!!

Neway, just wanna share with you some photos dari makan besar aku tadi.

p2060022.jpg
Pandangan depan rumah aku di petang ari, sejam sebelum makan besar.

p2060019.jpg
Meja makan di tepi rumah untuk keluarga generasi ke-2 seperti aku.
Senang crita, sesiapa yang berumur bawah 50 tahun.

dsc_0247.jpg
Kolam air yang baru dipasang 2 hari lepas di halaman rumah.

dsc_0227.jpg
Hidangan makan besar. Ada Yee Sang, Pong Teh, Eepioh, ayam rendang, dan banyak lagi.

dsc_0230.jpg
Family aku tengah gaul Yee Sang. The higher u go, the better.

dsc_0232.jpg
Bukak mulut besar besar…..YUMMY! Sedapnya!

dsc_0231.jpg
There’s no time better than Chinese New Year! Gong Xi! Gong Xi!

13 responses to this post.

  1. Posted by kek cawan on February 7, 2008 at 7:03 pm

    hencem yg pakai bj I love korea tu. nak ngorat!

    Reply

  2. Posted by taylineo on February 8, 2008 at 12:50 am

    asyik nak ngorat je kek cawan ni…ish!

    Reply

  3. tay tay selamat raya cina.
    yee sang rsa mcmana tay.

    Reply

  4. tay kt mana nk cari bak kut teh halal.

    Reply

  5. Posted by taylineo on February 9, 2008 at 9:54 am

    TQ Bebear! Yee Sang cmne rasa…ko try la. Halal apa. Yee Sang tue is fish and some keropok then letak cm sauce skit.

    Reply

  6. Posted by taylineo on February 9, 2008 at 9:54 am

    Xtau la nak dpp bak kut teh halal katne. Nnt kalau aku terjumpa, aku gtau k.

    Reply

  7. a’ah aku tunggu la tokey2 subcon buat open house.
    nnt bleh la try pastu nk kacau2 mcm kau. mcm kongsi sket. :p

    Reply

  8. yeah orait bgtau nnt. sbb aku ade dgr ade jgak yg serve halal.
    tay kau tau tak, ada mknan chinese yg mcm teh tp mcm agar2.
    sedikit pahit. klu nk mkn kna letak mcm air gula atas agar2 tuh.
    dh lama tak mkn benda tuh. apa nama dia ya. kau tau?.

    Reply

  9. Posted by taylineo on February 11, 2008 at 1:00 am

    Soya ke?

    Reply

  10. Posted by CupCake on February 11, 2008 at 10:06 am

    kem salam dgn yg pakai baju korea tuh!aku ske la rambut die..kem salam dgn rambut die skali eh..i loike i loike!!! =)

    Reply

  11. Posted by CupCake on February 11, 2008 at 10:07 am

    memang chomey die dgn rambut baru tuh.. =)

    Reply

  12. Posted by kek_cawan on February 11, 2008 at 10:53 am

    comel apa nyer. mcm penjual DVD haram je.

    Reply

  13. bkn soya.
    mcm jelly je.

    Reply

Leave a Reply

