Mama Rina tersingkir di Konsert Ke-6 AF6

Semalam aku berpeluang menonton Konsert ke-6 AF6 coz aku kat rumah Nilai yang ada Astro. This season, aku x ikut sangat perkembangan AF6 tetapi bila aku sempat, aku tengok la.

So…malam tadi Mama Rina merupakan peserta ke-7 untuk tersingkir daripada AF6. Dia nyanyi lagu baru daripada Anita Sarawak yang bertajuk Ular. Pada pendapat aku, her performance was way better then Toi, Nubhan dan Riz but what to do, dia x dapat cukup undian sms untuk stay dalam AF. Aku x tau la kan…tapi pengkritik kata dia nyanyi xde emotion….aku tengok si Riz tue lagi la xde emotion masa nyanyi lagu Seribu Tahun tue.

Mama Rina ni seorang yang da berpengalaman dalam bidang nyanyian ni coz dia da lama nyanyi kat kelab malam. According to the tenaga pengajar, dia adalah yang paling rajin dalam kelas so really a thumbs up to her. Walaupun dia adalah paling tua tapi dia tetap bersemangat cam yang lain. Tapi…apa nak buat…luck is not on her side and dia terpaksa keluar.

Actually, aku aiming, Nubhan or Toi yang tersingkir malam tadi. Bukan nak kutuk ke apa la kan tapi persembahan Toi memang hampeh…boleh lupa lirik lak tue. He’s very multi-talented and merupakan Pemain Anglong Terbaik Dunia (so yang dia cakap malam tadi), siap menang anugerah kat Hollywood tue tapi dia xde pakej seorang performer. Si Nubhan lak, ntahlah…no komen la.

Anyway, good luck to Toi and Nubhan and the rest yang masih stay kat dalam AF6. At the moment, aku support Stacy and Nadia yang I think are the best 2 among the rest. Hopefully either one of them jadi juara la.

13 responses to this post.

  1. nubhan patut keluar, high key note suara mcm grass cutter.!

    Reply

  2. Posted by nurulizzy on April 28, 2008 at 1:03 am

    AF sudah tidak lagie berkualiti dan best cam dulu..dah kna carik rancangan lain dah..akue lgsung tak pnah tgk dah..ehehe

    Reply

  3. Posted by taylineo on April 28, 2008 at 11:15 am

    izzah pernah tengok AF ke…wow!!! Aku kagum!

    Reply

  4. Posted by wanadeka on April 28, 2008 at 2:20 pm

    tu bukan kagum. tu perli. izzah, tay perli ko!

    Reply

  5. Posted by nurulizzy on April 28, 2008 at 8:51 pm

    akue tau! ko jaga tay..nnt akue balass..nntlah PEMBALASAN dr akue..hehe akue tgk 2 season ja..pastue semua hampas..tak berkualiti

    Reply

  6. asik tgk csi je izzy nh. :p

    Reply

  7. Posted by Diyana on May 8, 2008 at 12:34 am

    Saya memang mengikuti AF6 setiap minggu sebab rumah saya di Seksyen 8 Bandar Baru Bangi ni je ha…sebenarnya Riz antara peserta terbaik, Top 3 peserta AF6 la (dari tahap kecemerlangan nyanyian & persembahan)…Ada lagi dua orang yg masuk Top 3 (Nadia & Stacy). Setiap minggu diorang bertiga dipuji…pengetua & guru pun paling sayang kat bertiga ni. Ok, thank you. Saya terjumpa page awak ni masa tengah search tentang AF6. Student UKM jugak.

    Reply

  8. Posted by Diyana on May 8, 2008 at 12:39 am

    Oh ye. Si Nubhan tu sebenarnya disukai jugak oleh pengajar-pengajar dia dari segi keunikan suaranya (begitu juga Riz & Nadia) tapi masalah dia ni, susah sangat nak nyanyi walaupun suara macam tu. Yang Stacy pulak pandai nyanyi, tapi suara dia tak berapa unik. Yang ada dua-dua kelebihan ialah Riz & Nadia. Eh, minta maaf ye saya ni menyibuk-nyibuk. Saya review pun berdasarkan apa yg saya tonton sendiri serta baca di page azlandaniel, mrmanager, missqistina. AF6 ni jauh lebih baik drpd AF5 yg harapkan Mila sorang. Itupun Mila skrg ni nyanyi live bukan bagus sangatpun. -Peminat AF2, AF3 & AF6-

    Reply

  9. Posted by taylineo on May 8, 2008 at 8:50 am

    Hi Diyana and welcome to our blog. Janganla minta maaf pulak, diyana boleh tulis je apa yang diyana nak kat cni coz itu pendapat diyana and this is a free country.

    In my opinion la, Riz pilihan ketiga saya. First and second (in no particular order) is Stacy or Nadia then Riz or Stanley. Yang tue boleh tapau la.

    Neway, you masuk gak kat page azlandaniel. Haha…dia member I gak.

    You kat UKM fac mana? Tahun brapa?

    Reply

  10. Posted by CupCake on May 8, 2008 at 12:56 pm

    sungguh gelemer blog azlandaniel tuh.ehhee memang repoter af..kahkahka =)

    nways keep on reading diyana welcome!!!!!

    Reply

  11. Posted by CupCake on May 8, 2008 at 12:57 pm

    i loike NADIA!!!! and i want her..kwang kwang besh2 and tay mane lagu ONE NIGHT ONLY???!!!Aku nnnnaaaakkkkkkkkkk tenkiu.. =p

    Reply

  12. Posted by nurulizzy on May 8, 2008 at 9:45 pm

    hehehe..we welcome others to comment here..hehe

    Reply

  13. Posted by mia on May 29, 2008 at 10:58 am

    hahahahah……..padan muke!!!!!! mama rina konon…
    ada hati nak jadik mak orang…
    padahal dah boleh panggl nenek taw..
    stu advise from me….lu piki la sendri…..!!!
    pcaye buduuuuuuu….

    Reply

Leave a Reply

