Such a waste of time

Monday, 7th September 2009 was a public holiday for a few states in Malaysia including Selangor because it was Nuzul Quran.  Disebabkan oleh cuti ni, plan aku untuk g amik kamera aku kat Shah Alam terbantut coz  obviously ofis Canon tutup.

So anyway, this post is not about that.  It is about unreliable information provided by the TMNet Customer Service Officer.  Because of the information that the CS officer provided, time was wasted because of traffic jams all over KL.

My situation was that I wanted to change the name of my streamyx account to someone else because I’m not staying in that residence.  The streamyx account under my name was continued because if I would have terminated it before it was used for 2 years, I would have had to pay penalty charges.

Bila aku call #100 (nombor untuk dihubungi bagi sebarang pertanyaan TM), CS tue kata nama streamyx tue boleh tukar and at the same time boleh upgrade kepada Streamyx Wireless Combo.  Lgpun, modem tue cam tau je tempoh 2 tahun da tamat so dia pon kong.  Anyway, bila da CS tue ckp cm2 ok la.  Kira, problem boleh diselesaikan la.  Aku pon tanyala kat mana TM Point berdekatan untuk buat semua urusan ni and dia gtau ada 2 yang berdekatan; satu dekat ngn Ampang Point and satu lagi kat Pandan Indah.  First2 aku g kat Ampang Point nyer TM Point and it was close because it was public holiday.  Sepatutnya CS tue gtau la aku yang it was close because aku cakap kat dia yang aku nk g arini.  Benda kecik ni kena la prihatin.  Xpela…perkara kecik.  Jadi aku pon pergila kat TM Point Pandan Indah.

Sampai je kat c2, dia kata “Sorry cik, streamyx xleh tukar nama.  Yang boleh tukar nama hanya telefon je.”  Ekeleh….apa kejadahnya?!!!!  Aku pon gtau la dia yang CS TMNet yang gtau cm2.  Dia pon kata mmg xleh.  Tension tol!!!  In the end, aku pon terminate je la akaun streamyx + telefon.  Da malas nk pk da.

After da terminate, terpaksalah mengharungi jam yang panjang lebar yang merata kat KL tue.  Kalau bukan kerana info CS ni yg x betul, plan da lain and jem boleh dielakkan.  Memang buang masa dok dalam jam….buang petrol je.  BODOH!!!

Then, aku dgr lagi 2 crita pasal CS TMNet gak ni.  Ada member call CS TMNet nk ngadu yg line streamyx dia da beberapa hari x boleh connect.  Ada ke CS TMNet ni kata yang streamyx xleh nk pki ngn Internet Explorer 7.  Ekeleh….!!!!  Apa ke bangang!!!!  Ingat member aku tue buta IT ke apa….kalau xtau ckp je la xtau…xya la nk bg info yang x accurate and kebodohan tahap cipan!!!!

Nasihat aku kat semua CS kat luar tue….tolonglah bagi maklumat yang tepat pada pelanggan coz ia akan memudahkan pelanggan dalam masalahnya.  Klu xtau, ckplah xtau….xya la nk kelentong atau berlagak pandai.  It is ok not to know.  Aku tau yang ada segelintir pelanggan yang sial yg akan maki hamun kalau xtau tapi tue segelintir je…and aku rasa sebagai CS, itu cabaran yang korang kena hadapi dan xboleh elak.  Tapi…..please jgn bg maklumat salah…..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: