Hypermarket Giant PENIPU!

giant.jpg

Aku geram tol ngn Giant Plaza OUG!!! Memang bangang bangang dan BANGANG!!!!! Pekerja dia pon semua bahalul-bahalul belaka!!! Tak kira la cashier ke, supervisor ke, exec ke….semuanya BODOH!!!! Ni tahap gaban aku ngamuk ni….cam SIAL!!!!

giant_receipt.jpg

Camni ceritanya…. semalam lepas keje, aku and KC gie la kat Plaza OUG utk beli a few items la untuk celebrate New Year coz kitorg plan nak dok kat rumah je. So, kitorg g la kat Supermarket Giant yang ada kat Plaza OUG tue. What pissed me off is when we went to pay. Korang tgk resit kat atas tue k especially yang aku highlight merah tue. Item yang bermasalah is the AYAMAS GOLDEN NUGGETS 1KG. You see….the reason we picked that type of nuggets is because the sign showed that it was on sale and it was priced at RM7.99. Tapi bila scan, dia kluar RM9.49. So, aku pon bgtau la yang nuggets tue tertera RM7.99 bila aku amik. Mohd Asmawee ni pon bawaklah paket nuggets ni kat tempat aku amik. Dia pon agak konfius la rasanya so dia g tanya Supervisor dia yang masa tue tgh keje kat cashier gak….nama dia Umadewi. Si Umadewi ni bgtau tue jenis nugget tue x sama ngan yg tertera kat papan tanda tulisan tangan tersebut. Aku pon argue la ngan En. Asmawee ni. Tanda tue letak kat tempat nuggets tue and tanda tue pon AYAMAS GOLDEN NUGGET. Yang aku amik memang AYAMAS GOLDEN NUGGET. Xde AYAMAS GOLDEN NUGGET yang lain la yang ada kat tempat tue. Dia still x puas ati, dia masuk ofis belakang tanya ntah sape ntah. Bila dia kluar, seorang pompuan pon kluar and g kat tempat nugget tue and kata mmg bukan nuggets tue. Banyak lagi nugget yang cam2. Then tetiba je…diorang amik keputusan cancel la transaction tue. Tanpa tanya aku ke apa dia terus kata cancel. X ke lakhanat namanya tue! Yang cashier ni pon tunjuk la kebengangannya dengan berkata “Customer aku da ramai da!”. SIAL SIAL SIAL!!! Aku nak je memekak kat situ tapi buatpe…buang tenaga aku je.

KC pon bengang lak….and dia siap tulis email kat customerservice@giant.com.my. Ni dia email dia

Di sini saya ingin menyatakan kekesalan terhadap dua perkara iaitu :

1. layanan Cashier Giant cawangan Plaza OUG
2. sistem harga Giant

Merujuk kepada perkara pertama, Cashier MOHD ASMAWEE (seperti tercetak pada resit) telah memberi layanan yang buruk. Saya mengambil sebungkus AYAMAS GOLDEN NUGGETS yang diletak harga RM 7.99 (bertulisan tangan di sekeping cardboard menggunakan marker berwarna merah) betul-betul di atas susunan bungkusan AYAMAS GOLDEN NUGGETS. Apabila di kaunter, ia di scan dengan harga RM 9.49. Saya meminta harga tersebut disemak semula. Dengan cara yang kurang sopan, dia mengatakan itu bukan harga bagi item tersebut dan terdapat banyak lagi item yang memiliki nama yang sama sedangkan dia ( MOHD ASMAWEE) sendiri tidak dapat mencari item yang dimaksudkan. Tanpa bertanya kepada saya, tiga (3) orang staff Giant telah membuat keputusan untuk membatalkan item AYAMAS GOLDEN NUGGETS daripada resit saya dan Cashier UMADEWI bertanggungjawab terhadap pembatalan itu dengan memasukkan kod REASON:5. Kejadian tersebut berlaku pada jam 1950 bertarikh 31 Disember 2007.

Sehubungan dengan itu, saya ingin mengutarakan sistem harga yang dipraktik kan oleh Giant. Melalui pengalaman saya, Giant mengamalkan meletak barang tidak sepadan dengan harga sebenar . Ini merupakan pengalaman ke-3 saya. Saya memohon agar pihak Giant dapat menyelesaikan perkara ini bagi keselesaan pelanggan.

Semoga kejadian yang sama tidak lagi berulang di mana-mana cawangan Giant.

Yang Benar,
Fariani
Bukit Jalil

Hah……gitew sekali. Tapi memang cam sial la….spoil je New Years Eve aku. Hari terakhir 2007 aku dipenuhi kata-kata kesat…KWANG KWANG KWANG!

13 responses to this post.

  1. Posted by nurulizzy on January 2, 2008 at 2:29 am

    ko silap!! ko kena quote apa yg cashier tue kata..lagie sedap dlm feedback tue..akue gerenti dia trus kna buang kerja punya..hhehe..sbb jusco wat camtue..nama naik jaa dlm feedback pasal negative attitude towards customer..kna warning pastue kna terminate..biar padan muka!! n u should put in the feedback..i want to know what kind of action will be taken and i want a follow up for this case..ko cakap aaa tindakan tue dah menjatuhkan maruah ko..dan ko hilang trust to giant..hehe..br nak gelabah kang..hehe

    Reply

  2. Posted by nurulizzy on January 2, 2008 at 2:32 am

    luper nak ckp…len kali kalau diorang kuang ajar..ko cakap i want ur name..i wish to make a comment and report about your service and attitude..u are a customer..and customer is always right..use that power!! they are powerless against you..jehhehe

    Reply

  3. Posted by taylineo on January 2, 2008 at 10:03 am

    WAH!!!! Bagus la ada member yang pernah keje kat hypermarket ni. Lain kali aku dptkan advise dari ko dulu.

    Mmg spoil tol la ari tue. Cam sial….rasanya nak buat havoc je kat situ!

    Reply

  4. Posted by tyqa on January 2, 2008 at 10:43 am

    wawa…cenggitu skali korng kne tyme new year eve plak tuh..nways memang bangang org camtuh..ape la..aah kan tapi yg kc wat tuh pun aku rasa sure dat cashier n staff tuh kne pasnih..hikhik jgn2 dah kne buang keje pown…rasakan die!!!!

    Reply

  5. sabar2..nama pon giant..pegi la kedai runcit Pak Abu..sng cite..dialah bos, dialah cashier, dialah customer service..kalo complain, buat je kat dia..nway..email tu mmg seswai skali..nnt ada la dorang amik tindakan..

    Reply

  6. eee…teruknyer staff giant…myden pun tak mcm tue…patut pun myden kutuk giant dgn poster dier..

    Reply

  7. Posted by doraemon on January 3, 2008 at 5:38 pm

    keburukan dan taktik kotor giant kini terserlah! wakaka!

    Reply

  8. giant hypermarket ngan giant kawan doraemon adalah 2 elemen yg berbeza..sekian..

    Reply

  9. Posted by wanadeka on January 9, 2008 at 1:57 pm

    doraemon x berkawan dgn bdk2 nakal yer.

    Reply

  10. Posted by 'adilah on January 14, 2008 at 1:42 pm

    giant sememangnye hampeh. sblm ni aku htr email ke customer service company lain, ada jugak dia reply wpon lambat, ini lgsg xde. mari boikot giant mereng!

    Reply

  11. Posted by baldibiru on January 14, 2008 at 1:58 pm

    kalo aku aku suruh panggil manager skang time tu jugak.. kalo tak aku buat kecoh kat cashier asmawee.. sambil menempik ” apa ni giant penipu harga! pastu nak kurang ajar plaK ngn aku! eh asmawee!! mana ko nye manager panggil skang!!! ” hahahahah

    Reply

  12. Posted by zale on October 25, 2009 at 8:48 am

    disini sepatutnye sedara kena faham keje dieorg

    cashier keje bukan jaga harga

    sepatutnye sedara kena pergi bahagian cust services

    situasi juga kena jaga

    cashier

    pun nak kena layan cust lain

    so harga yg dibuat melalui scan adalah tepat

    kalau sedara xnk rugi jgn beli

    tapi klu sedara seorg yg berhemah terus beli

    dan akan dipandang mulia sebab xbnyk kerenah

    klau sedara buat complain ,staff tu kena buang keje

    betapa kejamnye sedara sesama manusia dan sesama bangsa ,agama

    sanggup sedara menjatuhkan bangsa sedara sendiri

    saya rasa anda bukan yg berhemah

    maafkan saya sedara,

    saya bkn sesiapa cuma seorg hamba ALLAH

    yang memahami insan lain.

    Reply

  13. Posted by arina on February 13, 2010 at 12:48 pm

    Sayapun Selalu kena la (harga lagi mahal dengan kat katalog promotion kononnya)

    Reply

Leave a comment